آشپزخانه‎ های سفید

امروزه آشپزخانه های سفید، از محبوبیت زیادی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه برخوردار شده است. اگر به فکر تغییرکابینت ‎های آشپزخانه تان با رنگ سفید هستید، لازم است ابتدا به این فکر کنید که یک آشپزخانه سفید تا چه حد می تواند با زندگی روزمره ی شما هماهنگ باشد.

مضرات آشپزخانه سفید

اولین سوالی که مطرح می‎شود این است که تصمیم دارید چقدر برای آشپزخانه سفید جدیدتان هزینه کنید. باید بدانید کابینت های سفید رنگ زیبا هستند. اما اگر جنس آن ها کیفیتی پایین تا متوسط داشته باشد، چوب کابینت ها عمر زیادی نخواهد کرد و چون این رنگ نظافت زیادی لازم دارد بنابراین بعد از مدتی کابینت شما کیفیت اولیه را نخواهد داشت.

استفاده از روکش هایگلاس هزینه ی زیادی دارد اما با این روکش های صیقلی، دستمال کشیدن و تمیز کردن کابینت ها بسیار ساده تر خواهد شد. پس ابتدا بودجه خود را به دقت بررسی کنید. در نهایت ببینید که آیا مبلغ نهایی با بودجه ی شما تناسب دارد.

کابینت آشپزخانه سفید
کابینت آشپزخانه سفید

باید در نظر داشته باشید که چقدر از آشپزخانه تان استفاده و طبیعتا به دنبال آن کثیفش می کنید. اگر عاشق آشپزی هستید به همان میزان فعالیت شما بیشتر است لکه های روغن و کثیفی ها در آشپزخانه سفید بسیار زننده است خصوصا که آشپزخانه‎های امروزی از پذیرایی دید کامل دارد. اما بعضی آشپزخانه بلا استفاده دارند و اهل آشپزی نیستند بنابراین آشپزخانه سفید می‎تواند گزینه مناسبی باشد.

اگر عاشق نور هستید و جزو افرادی هستید که دوس دارند در طی روز پرده را کنار زده و از نور طبیعی استفاده کنند پس آشپزخانه سفید مناسب منزل شما نیست چون کابینت ها و کانترهای سفید رنگ وقتی در معرض نور مستقیم و شدید آفتاب قرار می گیرند به مرور زمان زرد رنگ می شوند. اگر از کابینت ها به خوبی مراقبت نشود، این اثر زرد رنگ بعد از گذشت چند سال پشیمانی بزرگی برایتان به بار می آورد. البته استفاده از پرده می تواند تا حدودی این مشکل را حل کند و البته جلوی نور را می‎گیرد.

برای مطالعه بیشتر در رابطه با نورپردازی آشپزخانه های کوچک و بزرگ، می توانید به مقاله آن مراجعه کنید.

 

آشپزخانه سفید
آشپزخانه سفید

فواید آشپزخانه سفید

کابینت سفید پر طرفدار ترین نوع کابینت بین تمام مردم جهان است. اغلب مردم رنگ سفید را بخاطر شیکی و سادگی آن انتخاب می کنند . کابینت سفید بدون شک بهترین انتخاب برای آشپزخانه های کوچک خواهد بود و آشپزخانه را دلباز و یکدست نشان می‎دهد.رنگ سفید معمولا با همه رنگ ها ست می شود اگر در منزل خود رنگ های زیادی دارید و برای آشپزخانه نمی‎توانید از رنگ دیگری استفاده کنید این رنگ به کمک شما می‌‎آید.

اگر به وسایل دکوراتیو رنگی رنگی علاقع دارید آشپزخانه یکدست سفید فضایی بسیار مناسب برای استفاده از عناصر رنگارنگ و ایجاد تضاد در دکوراسیون فراهم می کند. البته یک آشپزخانه مدرن یا کلاسیک با کابینت های سفید به اندازه کافی زیبا و شکیل است و نیازی به اضافه کردن رنگ های دیگر ندارد اما برخی ترجیح می دهند از رنگ های دیگر مانند قهوه ای، زرد، مشکی و … برای جذابیت بیشتر استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *