انواع رنگ اتاق خواب بزرگسال

رنگ های مناسب برای اتاق خواب بزرگسال

اتاق خواب، جزو خصوصی ترین قسمت هر خانه ای ست و در واقع خلوتگاهی در برابر شلوغی و مشغله های خارج از خانه و زندگی روز مره که افراد خانواده هر کدام به آن نیاز دارند و به همین دلیل انتخاب رنگ ها و چیدمان لوازم در آن از اهمیت خاصی برخوردار است. از آنجایی که رنگ یکی از مهم ترین و اثرگذارترین عناصر در دکوراسیون هر فضایی است، با استفاده از رنگ های متفاوت می‌توان کاربردهای متفاوتی نیز از فضا به دست آورد زیرا هر رنگی به محیط شخصیت خاصی می‌دهد و علاوه بر آن بر احساس افراد نیز تاثیر می‌گذارد.

چند رنگ پیشنهادی برای فضای اتاق خواب:

رنگ آبی اتاق خواب
رنگ آبی اتاق خواب

آبی روشن

رنگ آبی موجب می شود که حس خونسردی در شما تقویت شود. بنابراین اگر بعد از یک روز کاری پر تنش در این اتاق استراحت کنید خیلی زود ریلکس و آرام می شوید. البته استفاده ی بیش از اندازه و یکدست از این رنگ احساس کسل بودن را القا میکند و بهتر است در کنار آن از جزئیاتی با رنگ های گرم استفاده کنید.

رنگ سبز و تیره اتاق خواب
رنگ سبز و تیره اتاق خواب

رنگ سبز

از رنگ های خیلی مناسب برای اتاق خواب استفاده از سبز هست. طیف هایی از رنگ سبز همچون سبز زمردی از بهترین انتخاب ها برای اتاق خواب هستند. استفاده از رنگ سبز می تواند تاثیر آرام کننده بر شما داشته باشد و باعث شود راحت تر بخوابید.

رنگ صورتی اتاق خواب
رنگ صورتی اتاق خواب

رنگ صورتی

امروزه استفاده از رنگ صورتی در دکوراسیون منازل، خصوصا در اتاق خواب افزایش یافته است. رنگ صورتی از ترکیب رنگ های سفید و قرمز به دست می آید. مهمترین ویژگی این رنگ القای احساس مهربانی و آرامش در افراد و کاهش پرخاشگری است. به همین دلیل رنگ احساسی و عاشقانه ای به شمار می رود. دکوراسیون کامل اتاق خواب با رنگ صورتی می تواند در طولانی مدت موجب خیال پردازی و رویایی شدن افراد شود تا جایی که فرد از دنیای واقعی فاصله می گیرد و هوشیاری آن پایین می آید. بنابراین توصیه می شود در طراحی فضای اتاق خواب به تنهایی از این رنگ استفاده نشود. ترکیب این رنگ با رنگ های تیره و روشن موجب زیبایی بیشتر اتاق خواب می شود. استفاده از رنگ صورتی همراه با خاکستری یکی از ایده های مناسب جهت طراحی اتاق خواب دخترانه یا پسرانه می باشد.

رنگ بنفش اتاق خواب
رنگ بنفش اتاق خواب

رنگ یاسی

رنگ یاسی به عنوان رنگی خنثی از ترکیب دو رنگ البته نسبت بیشتری رنگ سفید و کمتر بنفش تیره حاصل شده که این رنگ به دلیل روشنی و زیبایی، ملایمت و آرامش را سبب می شود به دلایل خصوصیات روانشناختی رنگ بنفش که شامل: وقار، اصالت، عزت نفس، ظاهری سلطنتی و در عین حال آرامش بخش و همینطورتسکین دهنده را به مخاطبین هدیه می کند.
انتخاب رنگ یاسی برای اتاق خواب امروزه بسیار رایج بوده و می تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب و در دکوراسیون منزل محسوب شود زیرا آرامش را به فضای خصوصی و فضای استراحت افراد آورده و علاوه بر تاثیر مثبت بر خواب، به دلیل خنثی بودن قابل هماهنگی با مبلمان و رنگ دکوراسیون اتاق می باشد. رنگ یاسی در کنار طیف بنفش هماهنگی بسیار لطیف و زیبا و در کنار رنگ های ملایم دیگر ترکیبی زیبا ایجاد می کند و در ترکیب با رنگ های مکمل و دیگر رنگ ها می تواند انعطاف پذیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *