دکوراسیون اتاق خواب کوچک

با اتاق خواب های کوچک چه کنیم؟

برای دکوراسیون اتاق خواب هایی با فضای محدود و کوچک باید وسایل اتاق را متناسب با فضا انتخاب کرد. همچنین نکات زیادی وجود دارد که می توانیم در فضا صرفه جویی کنیم.

رنگ مناسب برای اتاق های کوچک :

برای انتخاب رنگ اتاق خواب خیلی کوچک فقط از تم ها با رنگ های روشن و ملایم استفاده کنید چون رنگ های روشن مخصوصا رنگ سفید فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهند. رنگ اصلی اتاق خواب را سفید و رنگ های فرعی را از میان رنگ های مورد علاقه خود انتخاب کنید. طراحان و معماران از کاغذ دیواری با طرح های پیچیده و شلوغ برای دیوارها در فضاهای کوچک استفاده نمی کنند. بنابراین اگر مایل به استفاده از کاغذ دیواری هستید از طرح های ساده با رنگی ملایم استفاده کنید و همچنین می توانید کاغذ دیواری را فقط برای یکی از دیوارها در نظر بگیرید.

نور مناسب برای اتاق خواب کوچک :

برای نورپردازی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب های خیلی کوچک، بهتر است از لامپ های مخفی ترجیحا از رنگ های سفید و زرد استفاده کنید چون لوسترها موجب شلوغ به نظر رسیدن فضای اتاق می شوند. همینطوراز کرکره و یا پرده های نازک و ساده برای پنجره اتاق خواب استفاده کنید تا نور طبیعی وارد اتاق شود  و اتاق را پر انرژی کند، این امر نیز در بزرگتر به نظر رسیدن فضا نیز تاثیر به سزایی دارد.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک
دکوراسیون اتاق خواب کوچک

بهینه کردن فضای اتاق خواب کوچک :

شما می توانید با کمی دقت از فضاهای بلااستفاده در دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک استفاده کرده و آن ها را بهینه کنید. به جای استفاده از کمد، دراور و… از فضاهای نگهدارنده دیواری سرتاسری که از کف اتاق تا سقف آن می توانند باشند، بهره بگیرید این کمد های سرتاسری اگر خیلی خوب طراحی شوند، می توانند قفسه و یا کشو باشند یا بهترین مکان برای نگهداری وسایل شخصی، تزئینی، کتاب و…. همچنین این فضاها می توانند دارای سطوحی باشند که بتوان به عنوان پاتختی یا میز از آن ها استفاده کرد. از تخته پشتی تخت خوابتان هم می توانید به عنوان قفسه، کشو، کمد و میز کناری استفاده کنید که بسیار مفید خواهد بود، بدین ترتیب از تمامی فضای اتاق خوابتان به طور هوشمندانه ای بیشترین استفاده را کرده اید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک - کمد دیواری
دکوراسیون اتاق خواب کوچک – کمد دیواری

تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب :

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری و در کل اتاق خواب‌های کوچک، اولین وسیله‌ای که باید به آن توجه کرد تخت است. اندازه تخت باید متناسب با فضای موجود باشد تا در اتاق فضای بسته‌ای به وجود نیاید. از قرار دادن پاتختی‌ها و وسایل حاشیه‌ای اطراف تخت خودداری کنید. همچنین می‌توانید از تختی استفاده کنید که بتوانید داخل آن وسایل ضروری خود را نیز قرار دهید. برای مثال می‌توانید جایی برای نگهداری لباس‌ها داشته باشید که می‌توانید از چمدان استفاده کنید و لباس‌های خود را داخل آن گذاشته و آن را در زیر تخت قرار دهید تا فضای اضافی را در اتاق اشغال نکنند. یکی از مزیت‌های تخت خواب‌های کشودار این است که می‌توانید وسایل را به صورت منظم آنجا قرار دهید. و از طرفی نیز این نوع تخت خواب می‌تواند در استفاده مناسب‌تر از فضای اتاق خواب کمک کند. تخت خواب های چند منظوره و تاشو نیز بهترین گزینه برای استفاده در دکوراسیون اتاق خواب خیلی کوچک محسوب می شوند. اگر اتاق خواب پنجره دارد، بهتر است تخت خواب در کنار پنجره قرار گیرد.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک
دکوراسیون اتاق خواب کوچک

تاثیر آینه در اتاق خواب کوچک :

یکی از نکات دیگر نحوه دکوراسیون اتاق خواب کوچک,استفاده از آینه در اتاق است. اگر یک دیوار خالی داشته باشید و  مقدور باشد آینه کردن یکی از دیوار های اتاق خواب بسیار تاثیرگذار است در بزرگ نشان دادن اتاق ، در واقع آینه چشم را فریب داده و خطای دید ایجاد می کند.

استفاده مفید از دیوارها :

ما اکثرا ار فضایی که دیوارها در اختیار ما می گذارند غافل هستیم . چند ایده برای استفاده از فضاهای دیوار در اختیار شما قرار می دهیم حتما امتحان کنید.

ایجاد یک طاقچه می‌تواند برای نگهداری کتاب‌ها٬ جواهرات و لوازم شما مفید باشد. و این طاقچه را می‌توانید به گونه‌ای ایجاد کنید که کنار تخته‌تان باشد و از آن به عنوان پاتختی استفاده نیز کنید ، این فضا می تواند به دو صورت ایجاد شود مورد اول همان طاقچه است که در خانه های قدیمی بسیار زیاد استفاده می شود و به صورت فرو رفته در دل دیوار قرار می گیرد.

روش دوم یه صورت شلف های چوبی است که امروزه بسیار زیاد دیده می شود و به صورت یک طبقه چوبی روی دیوار نصب می شود.

همچنین می‌توانید از فضای اطراف پنجره نیز استفاده کرده و محلی برای نشستن در آنجا ایجاد کنید که هم به زیبایی اتاق شما می‌افزاید و هم فضای اتاق خوابتان را نمی‌گیرد.

 

اتاق خواب کوچک - ترفند
اتاق خواب کوچک – ترفند

استفاده از آباژورهای رومیزی بسیار جاگیر خواهد بود بنابراین اگر به نور بیشتری برای مطالعه کنار تخت خود نیاز دارید از انواع دیواری آن ها استفاده کنید، معمولا طراحان در اتاق های کوچک دو دیوارکوب کوچک در دو طرف تخت طراحی می کنند که بسیار مفید است و نور لازم را ایجاد می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *